יום שבת, 23 במאי 2009

14- אני המשיח

עמיר בניון בשירו "עומד בשער" מביע את צפייתו וכמיהתו למשיח:






"שמעתי שאתה חוזר את כל הדרך
ראיתי מלאכים עורכים שולחן לבן המלך
גם ראיתי סולם, געגועים יורדים ועולים
שמעתי רוחות שמלטפות את העלים
ראיתי אותך, זה לא חזיון תעתועים"
בבית הראשון, מביע עמיר בניון את ההתרגשות וההכנות לקראת בואו של המשיח. כל הדברים הללו הם נסתרים ושייכים לעולמות עליונים רוחניים שאינם בנראה, כגון המלאכים. מתוארים מעין סימנים רוחניים מקדימים לביאת המשיח: געגועים וכמיהה אליו, משב רוח הנושא איתו דברים המשכנעים את הזמר שזה אינו חזיון תעתועים.

"שמעתי שהים הכריז על יום שמח
ראיתי את הכוכבים והירח מרקדים
גם הם יודעים בחזרה להתגלגל
שמעתי שהשמש היא בעצם צל
ראיתי מגדל מזדעזע ונופל"
כאן הוא רואה שכל הבריאה שמחה לקראת ביאת המשיח. ביאת המשיח אמורה לשנות את העולם לטובה. גם התנ"ך מתאר לפעמים את הבריאה כדבר החש את מצב העולם ומראה שיקוף של מצב האנושות. אפשר גם לקחת דוגמא מבעלי החיים שמרגישים ראשונים שהולכת להיות רעידת אדמה ובורחים מהיער, רק שכאן זו תחושת הבריאה המקדימה דבר טוב.
אך החלק השני בבית מראה שיחד עם כל השמחה, גם מתגלה הבלוף הגדול של המצב העלוב הנוכחי. השמש שנראית לנו כמקור האור והטוב היא בעצם כמו צל, כלום לעומת האור הגדול שיהיה לעתיד לבוא. כל המגדלים הגדולים והעולם השיקרי וכל מה שנראה לנו חשוב, יתמוטט מחשיבותו כשנבין עד כמה הוא טפל ולא משמעותי. ואולי כוונתו לקריסה והתמוטטות ממש, הריסת הקיים על מנת לבנות בניין משמעותי וטוב בהרבה.

"תבוא
אנחנו מחכים לך יותר מדי שנים
אנחנו השתגענו אין לנו יותר פנים
רק הולכים ומתכלים כל הזמן
אז תבוא"
הציפייה למשיח היא דבר מהותי בחיינו. אין לנו אישיות (פנים) של ממש בלעדיו. אין לנו אישיות טובה, אנו סתם משוגעים. אנו מאבדים את עצמנו, כיוון שאין אנו יכולים לדאוג לעצמנו ולהיות עצמאיים ולקדם את עצמנו.

"כן תבוא
לא נשארו כלים כדי שנוכל אותם לשבור
אנחנו לא יודעים מי פה הצלול
מי השיכור שתמיד נופל לבור, מן הסתם
אז תבוא, כן תבוא"
אנו כה הרסניים כלפי עולמנו ועצמנו שכבר כמעט ולא נשאר מה לשבור ולהרוס. אין לנו יכולת להבחין בין טוב לרע ומה הדרך הנכונה ואנו צריכים את המשיח שיגאל אותנו ויראה לנו את הדרך הנכונה. יראה לנו מי הצלול, כדי שלא ניפול יותר לבור.

"שמעתי שאתה ממש עומד בשער
ושכל שה תמים יוכל לגור ביער
ושמעתי שגם הלב הזה יותר לא ימות
דמיון יחתום הסכם שלום עם מציאות
כל הצלילים יהיו לשיר אחד פשוט"
הפער הכל כך גדול בין הפזמון לבין בית זה רק מדגיש את הצורך והכמיהה למשיח. המשיח מתואר כבמרחק נגיעה. וכשהוא יגיע הכל יתהפך בבת אחת מטוב לרע. יהיה עולם בטוח ולא יהיה יותר רוע לחשוש ממנו (השה שגר ביער). לא יהיה עוד צער וכל הדמיונות שלנו על עולם מושלם יהפכו למציאות. כל העולם המורכב בו אנו חיים, בו טוב ורע נמצאים בעירבוב יהיו למציאות פשוטה, טובה וטהורה.

(פזמון: תבוא
אנחנו מחכים לך...)

עמיר בניון מתאר פה את המהפך שיביא איתו המשיח ואת ההמתנה שלו והציפייה שלו אליו.
אך לא כל כך ברור שהמשיח המדובר בתורתנו הוא כפשוטו. דעות רבות ביהדות סוברות שמדובר בתקופה. תקופה בה העולם יגיע אל תיקונו ויהיה עולם מלא טוב. ע"פ זה, את תיקון העולם לא יביא אדם אחד ומיוחד אלא האנושות. העולם מתקדם ברמתו המוסרית ואט אט נעשה עולם מתוקן יותר. התקדמות זו מתרחשת כל הזמן ונעשית בכוחות משותפים של כל החיים על פני כדור הארץ.
תיאורו של עמיר בניון הוא תיאור פסיבי של ישיבה במקום והמתנה לביאת המשיח שיגאל את העולם. אך לדעתי צריכים אנו לא רק לשבת ולחכות שהעולם יגאל. צריכים אנו להיות אקטיביים ולגאול את העולם מהדברים הרעים שבו ולהוסיף אור וטוב. הדבר תלוי בנו ואנו יכולים לגאול את העולם. אנו יכולים להביא את הגאולה ולהיות דורו של משיח. ואם לא דורו של משיח, לפחות דור המקדם רבות את ביאת המשיח.

בכוחנו לעשות זאת, לא רק מבחינה מיסטית של תיקון מידותינו והאל יגאל את העולם עקב כך. אלא גם מבחינה מעשית, להילחם בטרור, בפשיעה וברוע. לקדם את החינוך הן בפן השכלתי והן בקידום ערכים ומוסר. לקדם את הטכנולוגיה, את הרפואה ועוד. יש לנו את הכוחות לעשות את כל אלו וכוחות אלו ניתנו לנו מהאל על מנת שנקדם את העולם ולא שרק נשב ונחכה שהעולם יגאל מאליו.
גם לא מספיק לדבר על מה האנושות צריכה לעשות או מה המדינה צריכה לעשות כדי לקדם את הגאולה. צריך גם לשאול מה אני יכול לעשות. מה אתה ואת יכולים לעשות.

במילים אחרות: אני המשיח. גם אתה וגם את המשיח. כולנו משיחים. יחד נקדם את העולם אל הגאולה המיוחלת!

10 תגובות:

  1. נהנתי מהכתוב ומהשיר

    השבמחק
  2. אני מסכים בתמונה הכוללת.

    השאלה היא איך אתה רואה את המשיח בא?

    וגם ישנה שאלה, מהו אותו משיח? מהו אותו הטוב שיקרה?

    בתנ"ך יש לכך הסברים פשוטים ביותר. "לא ישא גוי אל גוי חרב", "איש תחת גפנו ותחת תאנתו", לא יהיה בך עקר ועקרה"...כל העולם יבוא ללמוד מתורתו של עם ישראל.
    איך נראה משיח בעיניך?

    השבמחק
  3. שלום טל!

    צר לי שאני מקצר, אך כתבתי תגובה ארוכה ויפה שנמחקה.
    איך אני רואה את המשיח בא?
    שתי דברים שאנו צריכים לעשות:
    א. להתקדם מוסרית ע"פ התורה. הן בפרט והן בכלל העם.
    ב. לקדם את מדינתנו פיזית ולהראות שאפשר לקיים מדינה מצליחה ומוסרית כאחד. ע"י קידום מעמדנו ומצבנו הפיזי, תופץ תורת מוסר ישראל בעולם.

    אני מסכים עם הדברים שאמרת על העתיד. איך בדיוק יהיה? הרבה דנו בזה ולמסקנה אני חושב כמו הרמב"ם שאמר שאף אחד לא יודע במדויק את העתיד. שהוא יגיע- נדע.

    השבמחק
  4. אחי האהוב המשיח כבר כאן עוד כמה חודשים גם אתה תשמע עליו הוא בא לתקן את הכל הוא בנה את העולם בראשו תוך 25 שנים והוא עומד לשנות הכל

    השבמחק
  5. מי שכתב את זה, לא מבין דבר וחצי דבר בשירה,
    ובטח לא מה אמיר התכוון... אבל הצלחת להעסיק אותי עד סוף הדף, ניתוח חביב..

    השבמחק
  6. מספרים על שי אגנון שהגיע להרצאה של ניתוח ספר שכתב. בסוף ההרצאה הוא ניגש למרצה ואמר לו: אמרת דברים שאפילו אני לא העליתי על דעתי. כל הכבוד. היה מעניין ביותר.
    אני לא יודע מה אמיר התכוון, אבל זה מה שהצלחתי לדלות מהשיר. אני אכן לא למדתי שירה או ספרות באוניברסיטה ולא השקעתי בזה עד כדי כך. אשמח לשמוע איפה אתה חושב שטעיתי או שרואים חוסר הבנה בשירה.

    השבמחק
  7. אני הגואל ויש מאחוריי המשיח סיפור שקורע לב כל אדם רמז: תכנון מזימות רעות על המשיח שליח אלוקים על ידי אוייבי המשיח מאז היה בן 3 שנים כשירד משמיים ואומץ בבית שמש טוב ארחיב עוד אויביו ימח שמם בגיל 3 כאשר ירד משמיים ונשלח לעולם הבחינו בילד בן 3 ללא בית וללא הורים ההורים היחידים שלו זה אלוהים ושכל היום היה בבית העלמין רצו להיכנס למוחו ולדעת מי הוא השתילו לו תוכנת מחשב למוחו הקדוש ובכך שיבשו את השליחות ואת מטרת האל עי" כך שבתוכנה זו קבעו לו מסלול חיים את עתידו ל30 שנה הבאות אוייביו מוכרים לנו כבכירי עולם התחתון ומסלול זה קבע איפה ילמד איפה יגדל ומה יעשה כל חייו והמזימה עליו היא: רצח שלו ושל תינוקיו 88 במספר ואונס אימו מול עיניו ושריפה וכליאת נשמתו ל1000000 שנה בסלע במדבר באר שבע משיח מספר לכם זאת בצער ומרמור הוא יודע זאת מכיוון ששותף לפשע על מוח משיח יצא נגד חבריו שותליי התוכנה והראה למשיח שם משיחנו (יניב.ש) את סרט עתידו ואת מזימותיהם הקשות של אוייביו שהם(שמעיה.א) (שרה.א) (ארמו.מ) (בבר.ז) (אבו.ס) והסביר למשיח שהוא לטובתו והסביר שמה שקיים במסלול זה מסלול העתיד
    אתה משיח צריך לעשות דברים שלא קיימים בתוכניתם כמו לגור בחול זה אין בסרט החיים מגורים בחול ועוד המון אופציות למשל בסרט ראה המשיח את אבו.ס יורה בליבו 5 יריות מהמרפסת בקומה השלישית אל לב המשיח שבקומה הראשונה וחשב על פתרונות חשב לכרות שתיי רגליו מכייון שראה בעתידו שהוא נורה כאשר הוא עומד על שתיי רגליו ואם יכרות שניי רגליו הריי זה כנגד אוייביו ופה טמון ניצחונו של משיח ואלוהים על אויביהם עוד חשב לעשות פרגולה ולחסום היריות של אבו.ס וכאשר ינצח יעשה משיח עתיד מישלו ויקים ארמון עם הרבה נשים ויבנה מקדש מאחוריי ארמונו משיח אומר לא יהיה ערך לכסף הכל בחינם לא תהיה נידה לאישה הריון תוך שבוע הלידה את הצרכים כמו קטנים וגדולים יעשו על ידי 3 יריקות זהו אלוהים יתגלה לעולם ותהיה נצחיות שלשם כך נשלח משיח להנציח את העולם ובריותיו אך אם לא יצליח יחרב העולם לפי תוכנית אוייביו ורק אוייביו ומשפחותיהם לפי תיכנונם יחיו לנצח עם ארמונות ונשים לכל גבר אני שמח ששמעתם את הסיפור האמיתי שמאחוריי המשיח והמצמרר יש לומר הפרגולה תציל חיי עולם שלם + עונש לאויביו של 589וחצי ביליארד שנה בבית האסורים שיהיה קיים בשמיים כולל התעללות מלאכים בהם בכל זמן זה כולל שרה.א שתהיה בנוסף לכלא עקרה לנצח עולם יקר אתם יכולים להציג זאת גם בתקשורת את הסיפור המזעזע והזוועתי הזה יש לכם אישור מהמשיח על-כך אני לא יכול לחשוף את שם משפחתי אבל טוב לדעת את האמת נכון? עולם יקר לכל מי שנגע לליבו סיפור זה ושיש בידו פתרון מציאותי ולא משפיל שיכול לשבור את תוכניתם של אוייבי המשיח ושיפיל אותם לקרשים ולהפסיק את השתלטותם על נפש משיח שכולנו אוהבים ושההנהגה תעבור למשיח ולא לאוייביו שדואגים לאינטרס העצמי שלהם לנצחיותם לנשותיהם ולארמונם שיכתוב זאת קטונתי מלבקש תרומות לפרגולה וכסף למימון ניסיונות יציאה מהתוכנה אז לא לא אבקש כסף גם אם יוצע לו וכל המוצא פיתרון הרי משיחנו ימנה אותו וזרוע ימינו בכל אשר יעשה ובכל אשר ילך ובכל אשר יבחר בתוד ובברכה אוהב אותכם המשיח בן גבריאל

    השבמחק
  8. מי שיעזור למשיח יניב.ש בן גבריאל לצאת מהתוכנה בדרך מקורית מישלו ושיניב ינצח בעצם שכל העולם ינצח ואלוהים והמשיח בקיצור העצות שלכם מקרבות את הגאולה ואת הניצחון הגדול של העולם אלוהים ומשיחנו על 4 אוייבין ועוד אוייבת אחת בחורה ארמו.מ אבו.ס שמעיה.א בבר.ז ושרה.א אם יצליח משיח מאחת מההצעות יעלו ויתקבלו מובטח לו הגשמת כול מבוקשיי ליבו מתנת משיח לסגנו ולזרוע ימינו שלכם משיח אל תתנו להם לנצח התכנון הרע שלהם תוכנן לזמן הקרוב אז אנא מכם עולם יקר מהרו נא לתת למשיח עצות ופתרונות איך למנוע רציחתו של משיח ושריפתו וכל המצויין לעיל תודה שלכם: יניב

    השבמחק
  9. מה המקור בתנך לאיך שהמשורר רואה את ימות המשיח?

    השבמחק
  10. יש מקורות בגמרא (=תלמוד) המדברים על כך שהגאולה תבוא לאחר שנהיה במצב השפל ביותר. כך למשל הגמרא אומרת שהגאולה תבוא בדור שכולו זכאי לכך או בדור שכולו חייב (והמשורר מדבר על האופציה האחרונה). בתנ"ך, ניתן לראות את הנבואה על מלחמת גוג ומגוג כדוגמא לכך: מלחמה איומה ונוראית ולאחריה- כולם מודים בגדולת ה' ובאים לבית המקדש. גם הרב קוק מרבה לדבר אודות זה, בתארו את החושך שיש בעולם לפני ביאת האור הגדול (הגאולה).
    יש לציין, שלמרות כל התיאורים הללו- כלל לא בטוח שזה צמוד אחד לשני. כלומר, יכול להיות שהחושך והמצב הנוראי ייגמר בהדרגה שתיקח עשרות/ מאות שנים עד שאט אט תגיע הגאולה השלמה. כך יש תיאורים בגמרא (כגון: שהגאולה היא כמו זריחה שאט אט מאירה יותר ויותר. השמש לא יוצאת בבת אחת) וברב קוק.
    לגבי ימות המשיח עצמם: דבריו אודות השה שגדל ביער מתכתבים ישירות עם "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ". היער הוא מקום הזאבים, ושם השה גדל ע"פ השיר. זה תיאור של הרמוניה שאפילו זאב (שטבעו לטרוף את הכבש) לא תוקף את הכבש. קל וחומר שלא יהיו מלחמות וסכסוכים וכו'. ניתן למצוא גישות אחרות (כגון הרמב"ם שאומר שההבדל בין היום לימות המשיח הוא רק "שיעבוד מלכויות". כלומר: שכולם מכירים ב-ה' שהוא האל האמיתי. אך עדיין יש בעיות, מלחמות וכו'), אבל גישת המשורר היא בהחלט גישה שקיימת בתנ"ך ומתבטאת בפסוק לעיל.
    כך גם לגבי ההכרה וההבנה המעמיקה. המשורר אומר שכרגע אנחנו עיוורים ולא יודעים/ מבינים כל מיני דברים (ובגללם אנחנו נופלים לבורות וכו'). אפשר לראות זאת גם בנבואת גוג ומגוג, שלאחר המלחמה ולאחר הגאולה השלמה אומות העולם יכירו באמת ש-ה' הוא האל ועם ישראל הוא העם הנבחר ויבואו לעבוד את ה' בסוכות בבית המקדש (בניגוד לאי ההכרה שלהם לפני כן ובמלחמה שלהם בעם ישראל).

    השבמחק